Pakej Bantuan Khas ~ Bantuan Kewangan Sebanyak RM500 Dibayar Secara "One-Off"

 

Dalam penguguman yang telah diadakan pada 18 Januari 2021 , Perdana Menteri iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengatakan bahawa Bantuan kewangan sebanyak RM500 akan dibayar secara "one-off" kepada pemandu teksi serta pemandu bas sempena susulan perintah kawalan pergerakan yang telah dilakukan. 

 

Tujuan kerajaan mengecualikan adalah memberi layanan duit eksais serta cukai jalan kepada pemandu teksi dan pemandu bas.

 

Bantuan kewangan sebanyak RM500 ini akan memberikan manfaat kepada 14,000 dengan jumlah pemandu pelancong dan jumlah sebanyak 118,00 terhadap kereta sewa, bas persiaran . bas sekolah , pemandu teksi serta e-hailing dengan melibatkan peruntukan sebanyak RM66 juta kata "tan sri muhyiddin yassin " dalam satu sidang akhbar yang lepas. 

 

Tambahan pula , bantuan ini dapat meringankan beban bagi pekerja memandu teksi dan pemandu lori . Hal dapat memberi serba sedikit dalam memudahkan kehidupan seharian mereka yang layak untuk menerima


Post a Comment

69 Comments

  1. Saya Mohd azlan lansung tiada kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7624507125 cimbnk kami amat memerlukan tp xdpt apa yg xkena

      Delete
    2. Sangat memerlukan duit pembedahan ,.155041981429 maybank.,

      Delete
    3. Sya punyai lima org ank..sya xbkje..si suami xdpt bkje sbab dye kontraktor buat rumah, pkp nie xbleh lpas daerah @ negeri..kmi umah menyewa ,api air nk byar dah 5bulan xdpt nk byar..mkn minum ank² lgi..bpr bila lgi akan msuk akaun? Sya xpkkan dri sya..hya ank² saja yg sya pk²kan..sya da naik buntu apa cra lgi sya nk buat..no akaun sya maybank 0060-6111-6344 Nora Azmee

      Delete
  2. SAYA HARAF KERAJAAN BOLEH MENDENGAR SUARA HTI NURANIKU INGIN DI BRI BANTUAN ON OFF RM500

    ReplyDelete
  3. 6928016713
    Public bank
    MOHD.AZLAN
    ASAL SABAH
    860417-49-5601

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak bekerja sekarang. sangat Susah. Saya pun dah stress.
      Maybank
      1010114143806
      PD JACOB A/L PK DAVESSY

      Delete
    2. I need help please😢
      Rhb Bank
      11203100308038
      Mohamad hizan

      Delete
    3. I need help please😢
      Rhb Bank
      11203100308038
      Mohamad hizanDelete

      Delete
  4. 6928016713
    Pblic bank
    860417-49-5601
    MOHD.AZLAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..sy mermelukan wang blnje harian.suami xleh kje,umh swa xbleh nk byar. ank susu pmpes.Sy harap kerajaan bleh mmbantu.

      Delete
  5. saya berkerja sendiri.goreng pisang tepi jalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 164258382997
      maybank
      860927236335
      mohd badrul hisham

      Delete
    2. Saya sudah 6 bulan tak kerja sebab kena buang krja masa pkp 2.0 lagi saya asal sabah dan berada di pulau langkawi sampai sekarang tak ada kja lg mohon agar daapt bantuan sabah 🙏

      Delete
    3. Nama saya faizal bin rakmat
      Ini no akaun saya
      Public bank
      Acc no / 6903021003

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. RM0 BestProducts:MuhamadshahmilDokumen Rasmi smpul warna putih tlh dhntar.Jika NomborKemenangan sama dgn No.Tel anda,TAHNIAH!Bls utk pengesahan trima RM300K

    ReplyDelete
  8. 01117020177237
    NOOR AZMI BIN ABDULLAH
    BANK ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. OCBC BANK
      7652382794
      Jackrry bin matias

      Delete
    2. NOOR AZMI BIN ABDULLAH ini nama betul awk? Nama saya MUHAMMAD BIN ABDULLAH...tinggal mane? Wssup saya.. 0164249884

      Delete
  9. MAYBANK
    114721076506
    MOHD AZMAN BIN MD BIDIN

    ReplyDelete
  10. Saya tak kerja nie tolong bantu saya...
    Affin bank
    205370036020
    Mohd khaira

    ReplyDelete
  11. Duit bantuan apa pun saya tak dapat...dari awal sampai skrg...sedih rasa duit BPN..tolong

    ReplyDelete
  12. Bantuan one off kepada pemandu ehailing sebanyak 500/- mengapa d kena kan syarat yang tidak munasabah. Bg mana dengan pemandu yg tak dapat memenohi syarat syarat yang d tetap kan. Bukan semua syarikat pengendali ehilling dapat mencari kan job utk pemandu nya. Harap kerajaan dapat mengkaji semula syarst syarat yg d tetap kan demi masa depan pemandu ehilling.

    ReplyDelete
  13. Saya Mohd Fikri Bin Ramli(870123-29-5347) telah kehilangan kerja sebagai pemandu bas ekspress disebabkan pandemik covid 19. Saya berharap pihak Kerajaan dapat membantu saya untuk meringankan beban saya, isteri dan anak. Sekian, Terima Kasih.

    Nombor akaun: 7611265192
    Nama Bank: CIMB Bank Berhad
    Nama Pemilik Akaun: Mohd Fikri Bin Ramli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslamuakum saya mahdi bin hamzah saya berkerja sebagai operator Machine..saya sudah hampir 2bulan saya kehilangan kerja..tangungan saya tinggi rumah sewa. Motor bil elektrik mohon di bantu rengan beban keluarga kami....
      No akaun,:4664583323
      Bank: public bank
      Nama,:MAHDI BIN HAMZAH

      Delete
  14. Muhammad bakhtiar bin abdullah
    Cimb
    7073179638

    ReplyDelete
  15. Mohon bantuan sbb saya sangat terdesak tak tau nak fikir apa da
    CIMB
    10130004621-52-3
    751025-12-5174

    ReplyDelete
  16. Mohon bantuan
    Cimb
    06160003506200
    Mohon kelulusan

    ReplyDelete
  17. Mohon bantuan
    Cimb
    06160003506200
    Mohon kelulusan

    ReplyDelete
  18. Memohon bantuan
    Bank cimb
    06160003506200

    ReplyDelete
  19. MAKLUMAT BERKENAAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BPR) 2021

    Tempoh Pemohonan dan Pengemaskinian Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR 2021) akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Infomalaysiakini kongsikan berkenaan dokumen yang perlu disediakan sebelum membuat Permohonan dan Pengemaskinian …

    Info Penuh : https://www.infomalaysiakini.com/2021/01/permohonan-bpr-2021-bantuan-prihatin.html Mohd.azlan 6928016713
    Public bank

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun mustaffa sabri bin tun muda
      860721-46-5247
      berkahwin 1 anak
      menyewa rumah bersama ibu mertua
      1orang bekerja
      Mohon bantuan
      saya tiada kerja baru berhenti kerja...

      Maybank
      162012969574

      Delete
  20. MAKLUMAT BERKENAAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BPR) 2021

    Tempoh Pemohonan dan Pengemaskinian Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR 2021) akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Infomalaysiakini kongsikan berkenaan dokumen yang perlu disediakan sebelum membuat Permohonan dan Pengemaskinian …

    Info Penuh : https://www.infomalaysiakini.com/2021/01/permohonan-bpr-2021-bantuan-prihatin.html Mohd.azlan 6928016713
    Public bank

    ReplyDelete
  21. MAKLUMAT BERKENAAN BANTUAN PRIHATIN RAKYAT (BPR) 2021

    Tempoh Pemohonan dan Pengemaskinian Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR 2021) akan dimaklumkan dalam masa terdekat. Infomalaysiakini kongsikan berkenaan dokumen yang perlu disediakan sebelum membuat Permohonan dan Pengemaskinian …

    Info Penuh : https://www.infomalaysiakini.com/2021/01/permohonan-bpr-2021-bantuan-prihatin.html Mohd.azlan 6928016713
    Public bank

    ReplyDelete
  22. Saya pun tidak bekerja, mempunyai 2orang anak yang masih membutuhkan banyak biaya.
    Jani bin hajijul
    160232259677

    ReplyDelete
  23. Letchumy sandrasekran saya kerja sendiri adeh Anak 2 saya dah cerai suami .sekarang memang susah tolong saya 114487131102 may bank

    ReplyDelete
  24. Saya Edward Dr kuching,sarawak...akhir2 ini saya bekerja d pulau pinang...tp,dgn keadaan pandemik skrg semakin menyukarkan saya untuk mencari rezeki...harap saya dapat bantuan Dr kerajaan prihatin nasional(pn)rm500 pun ok

    No acc: 1311241000118303
    Nama : Edward Hilton anak liwin
    Nama Bank : bsn

    ReplyDelete
  25. nizam bin ali 22-109-105061-5. Bank Rakyat

    ReplyDelete
  26. Mcm mana nk tau kita layak ler x bantuan ni ye

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. 7629052225
    Cimb
    Zhafri bin noorazli

    ReplyDelete
  29. Saya tak dpt one off saya balu ada tngungan

    ReplyDelete
  30. saya ibu tungal yang diberhetikan keja tanpa gaji menangung anak...memerlukan bantuan ats kesulitan untuk perbelanjaan sya dan ank saya...mohon di bantu...
    0134067933.
    0230041000256177

    ReplyDelete
  31. saya perlukan bantuan dengan keadaan saya di buang kerja sebab kan covid...sekarang masaalah tangongan ank dan istri sya yg sedang kurang sihat skrang...saya mngalami kos perbelanjaan untuk keluarga sya hrap saya perlukan bantuan untuk mngurangkan beban yang saya ada sekarang.
    0134949402
    8881026805122

    ReplyDelete
  32. saya perlukan bantuan dengan keadaan saya di sebab kan covid...Tak dapat buka kedai gunting rambut sekarang masaalah tangongan ank dan istri anak yg ke 3 adalah oku kurang sehat siskrang...saya mngalami kos perbelanjaan untuk keluarga sya hrap saya perlukan bantuan untuk mngurangkan beban yang saya ada sekarang.
    0106649210
    NO ACCOUNT CIMB -(0702716323)
    NAMA-AKAUN
    (SANTHI AP GANESAN)

    ReplyDelete
  33. saya kehilangan perkejaan sekarang ini saya tiada pendapatan apa2 bantuan Saya... Mohamed Asyraff
    7020289216 . CIMB

    ReplyDelete
  34. NORWAFAHDILA BINTI ABDUL WAHAB 7075262409
    CIMB lasung Tak Ade dapat ape

    ReplyDelete
  35. Irwanshah bin beddu
    160037169877
    Mybank.
    Tiada kerja tetap hanya mekanik saja

    ReplyDelete
  36. Saya tak ada kerja.... Lagi nak jaga umur 70 ibu... So saya minta nak dapat ini duit Terima kasih...

    HONG LEONG BANK

    Acc: 10500101416

    Name: WONG POH SUEN

    ReplyDelete
  37. Saya Chitra Asirpatham
    Tak Ada kerja selama 9 bukan. Sy mempunyai 3 orang anakSaya yang anak anak sy...Masih lagi 2 berselah Dan satu habis belajar.
    Chitra Asirpatham
    BSN
    0899541100243888

    ReplyDelete
  38. Tunggu PRU akan datang kasi tukar.. rakyat dah mcm minta sedekah bpr pun xdpat2?? 500 pun nak kena bagi secara one off apa punya kerajaan la.. kemon la rakyat semua buka mata sikit.. kerajaan sekarang kerajaan kejam

    ReplyDelete
  39. Dah muak dgr perkataan (akan dicrdtkn Jun ini????) jadi skrg ni bln apa? 🤔🤔🤔🤔 Tp x masuk-masuk pun.

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. Bagi yang layak bagaiman pula nasip² yg tak layak ni...apa bantuan p9n tak dpat...bantuan bakul makanan hanya untuk yg layak sahaja😒

    ReplyDelete
  42. Mohon bantuan.. Sy kehilangan. Pekerjaan dan memerlukan sedikit wang...

    ReplyDelete
  43. mohon bantuan saya banyak bayaran tertunggak��
    maybank 159021106123

    ReplyDelete
  44. Sy pun x koje.suami plk da x bwk teksi sbb x mmpu byr..sakit2 x koje.suami da brumur 64thn .ank de satu skolh lgi 8thn.jika dpt mmbntu kami.no acc agro 2005891000107129

    ReplyDelete
  45. memerlukan bantuan barang dapur
    0194395429

    ReplyDelete
  46. sy seorg ibu tunggal.bpr sy xlulus sb sy xkemaskini.dri thun 2014 sy xprnah dpt ape2 bntuan.dlm akaun ada tulis bantuan diterima.tp wang nya xsampai pn dlm akaun sy.knapa jd mcm tu.kmudian stlah sy kmaskini dn buat rayuan bpr pd bln 6 yg lalu,prmohonan ryuan sy ttap xberubah dan masih lg TIDAK LULUS.knp jd mcm tu.sptt nya sy seorg ibu tunggal,yg ptt diberi bantuan.minggu yg lalu sy dikuarantin krna contct close covid.apabila sy cuba memohon BKC,dinyatakn sy tidak layak.knp mcm tu.sy dijangkiti wabak covid ni,bila mohon bntuan dinyatakn TIDAK LAYAK.hbis siapa yg layak.11 hari sy di kuarantin di hspital.ttp tidak layak mndapat bntuan trsebut.adakah pihak atasan tidak memandang akn prmohonan sy.

    ReplyDelete
  47. bantuan yg dinyata kn diterima oleh sy sbnyak rm3000.di mnakah wang yg spttnya sy terima ttp tidak sy terima tu.sy cll tnya pihak brkenaan,dinyatakn wang trsebut sudah trlalu lama,dn sudah di burn.adil kah begitu.itu kerajaan bg pd sy,utk sy..itu adalah hak sy.mcm mn.

    ReplyDelete
  48. Saya AZLAN BIN ABINGKOK.

    Saya berumur 33 tahun dan sekarang tinggal beralamat :BLOK B G-0-5 JALAN MEKANIKAL 2
    PERINDUSTRIAN NILAI 3 NEGERI SEMBILAN bersama isteri dan anak-anak..

    CIMB BANK
    7038635546

    Sepanjang Covid-19 dan PKP, saya selalu terputus bekalan makanan.

    Saya sangat-sangat berharap akan bantuan Bakul Prihatin Negara ini.

    ReplyDelete