Permohonan Bantuan Kewangan Skim Perlindungan My Salam Sebanyak RM700


 

Untuk maklumat anda semua , MySalam adalah merupakan salah satu inisiatif skim takaful perlindungan kesihatan secara percuma yang mana telah disediakan bagi perlindungan takaful untuk golongan yang berpendapatan rendah melalui Dana Amanah MySalam .

Skim perlindungan ini dilaksanakan bertujuan untuk membantu & memudahkan bagi golongan yang berpendpatan rendah dalam menjalani kehidupan normal merkea dan siap sedia bagi menghadapi sebarang cabaran kewangan akibat menghadapi sebarang penyakit. 

MANFAAT SKIM PERLINDUNGAN 

  • Akan menerima bayaran sebanyak RM8,000 yang dilaksanakan dlaam tempoh masa yang akan diumumkan 
  • Bayaran harian untuk tempoh maksimum selama 14 hari setahun pada jumlah RM50 sehari ataupun RM700 setahun 

SYARAT KELAYAKAN 

  • Berumur antara 18 hingga 65 tahun bagi pasangan
  • Bujang yang berumur 40 hingga 65 tahun serta berpendapatan kurang daripada RM24,000 setahun
  • Oku yang berumur antara 18 hingga 65 tahun serta berpendapatan kurang daripada RM24,000 setahun

TATACARA MEMBUAT PENDAFTARAN

  • Bagi penerima BSH , mereka akan automatik dimasukkan ke dalam sistem MySalam 
  • Laman web portal rasmi bagi yang ingin mendaftar : https://www.mysalam.com.my/b40/info/
  • Semua penerima yang layak akan dimaklumkan melalui SMS 
  • Sekiranya anda layak tetapi tidak di SMS , anda boleh terus hubungi di [email protected] 

SENARAI JENIS PENYAKIT YANG BOLEH DINTUNTUT

Sekiranya anda ataupun saudara anda yang menghidapi penyakit yang disenaraikan , anda boleh terus membuat permohonan melalui MySalam.

  1. Demensia Teruk
  2. Tumor Otak Benign 
  3. Kanser
  4. Pembedahan Otak 
  5. Angioplasti serta rawatan invasif lain untuk penyakit arteri koronari
  6. Koma
  7. Kardiomipati 
  8. Penyakit paru-paru tahap akhir 
  9. Serangan jantung
  10. Pemebedahan injap jantung
  11. AIDS gejala penuh
  12. Pekak - kekal dan tidak pulih
  13. Jangkitan HIV 
  14. Hilang keupayaan bertutur
  15. Kegagalan buah pinggang 
  16. Hepatitis viral fulminan 
  17. Strok 
  18. Kelumpuhan anggota 
  19. Penyakit terminal 
  20. Kelecuran tahap 3 
  21. Keradangan pankreas berulang dan kronik 
  22. Penyakit arteri koronari serius 
  23. Hipertensi arteri pulmonari primer 
  24. Sindrom apallic
  25. Distrofi otot 

MAKLUMAT LEBIH LANJUT 

Sekiranya anda mempunyai sebarang persoalan berkenaan skim perlindungan masyarakat anda boleh rujuk terus melalui MYSALAM

Post a Comment

8 Comments

  1. Sembang jugak duit sebelom rya msk....i sinar konon ni dh 0g raya x dpt lagi mcm mn

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar saya bapa tunggal.. Besarkan anak sendiri.. Saya hilang mata pencarian.. Saya mohon bantuan.. Anak kene penyakit covid.. Kepada sesiapa sahaja yg nampak post saya nj.. Tolong call saya 0183902573

    ReplyDelete
  3. Berapa lama ambil masa untuk proses...saya punya daftar dari 22/6/21 hingga hari ini masih dalam proses ja....masa buat bagi tahu dalam masa 2 minggu tapi dah lebih 2 bulan

    ReplyDelete
  4. Sya cek mysalam lulus,tp sampy sekrg x nmpk pun keputusan dri mysalam..hrap mysalam tolong info yea

    ReplyDelete
  5. Kenapa saya tak layak dah la kena covid suami di berhenti kan keje

    ReplyDelete
  6. Knp lah call xangkat2.. Sy ni memerlukan bantuan sikit.. Ni no sy 0177793082 sy mohon call lh balik

    ReplyDelete
  7. Mau dapat Cuan Profit dari hasil trading forex dan saham dengan cepat mudah dipahami. Segera bergabung bersama orang orang hebat di PT. Asian DaxtradeFx www.dax-trade.com
    Call WA / Telegram +62882020846777

    ReplyDelete